DUOBUS

Vi är ett par, bosatta i Stockholm, med många bollar i luften. Saker som ligger oss närmast hjärtat är Träning, Kost, Investeringar, Drömmar, Resor och Gemenskap. Syftet med bloggen är att samla alla våra tankar och idéer på ett ställe.

Afternoon Tea på Brown's Hotel

Publicerad 2017-01-04 09:16:42 i Allmänt, Om oss,

En riktig höjdpunkt på den här resan. Efter en skitkul nyårshelg tillsammans med våra vänner var det dags att skiljas åt på söndagen och innan flyget gick jag och Rozita på afternoon tea på Brown's Hotel på Albemarle Street.
 
Jag hade bokat detta för två månader sedan och Rozita fick det i julklapp. Och vilken tur vi hade med bokningen. Om jag hade fått välja vilket bord som helst i hela lokalen hade jag valt det som vi blev placerade vid, precis framför brasan i stora och bekväma fåtöljer. När man satte sig kändes det som att man föll djupare och djupare ner i sitsen eftersom den var så mjuk. Det första jag sa var att såna ska vi ha hemma i vårt framtida hus/lägenhet. Jag blev också helt hooked på de fina tekannorna och de matchande silarna som lades på koppen för att samla upp tebladen som rann igenom.
 
Jag älskade helt enkelt upplevelsen. Förutom gott te och goda snittar och bakelser var det servicen som jag uppskattade mest. Och för mig handlar det verkligen inte om att få känna mig "fin" för en stund utan jag fascineras helt enkelt över rutinerna i hur personalen tilltalar en, hur de lägger servetten i knäet och hur de viker ihop den när man lämnat den på bordet för att gå på toaletten, vilka handrörelser de gör när de presenterar maten eller när de rekommenderar något i menyn. Jag var tillochmed nyfiken på hur de skulle berätta för oss att vår tid för sittningen var över. Hur säger man det på ett snyggt sätt till gästen?
 
Vår servitör var där hela tiden utan att man märkte av honom. När jag ville beställa mer te såg han på mitt kroppsspråk att jag ville få hans uppmärksamhet och det tog 3 sekunder innan han var där. Allt var så oerhört proffsigt och det är det jag älskar.
 
För mig är servicen otroligt viktig och det är tyvärr ofta den som förstör upplevelsen. Det tråkigaste jag vet är när man är i kontakt med servicepersonal som inte känner stolthet för vad de gör.
 
Kort och gott, Afternoon Tea var en höjdare och Brown's Hotel är helt klart min rekommendation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela